fbpx

5 pomysłów na dostosowanie opakowań do firmy

Każdy klient codziennie styka się z setkami opakowań. Jedne zapadają w pamięć, drugie – lądują w koszu. Jednym ze sposobów na uniknięcie beznamiętnego wyrzucenia opakowania tuż po zakupie jest jego dostosowanie, które jest jednocześnie prostym i tanim sposobem na popularyzację swojej marki. Od czego jednak zacząć ten proces, by osiągnąć sukces marketingowy?

Drobna różnica, wielkie możliwości

Personalizacja i dostosowanie produktów to tendencje, które zdominowały dzisiejszy świat. Wedle własnego uznania modyfikujemy niemalże wszystko: od diety, przez godziny pracy, aż po samochody. Ten trend nie ominął także firm, które za pomocą dostępnych środków próbują wyróżnić się z tłumu.

Wiele dużych marek próbuje przyciągnąć klientów za pomocą hałaśliwych reklam telewizyjnych czy powtarzalnych motywów muzycznych, które bombardują słuchaczy w drodze do pracy. Istnieją jednak także inne metody promowania własnej marki, które nie będą wymagały ani dużych nakładów, ani ogromnej cierpliwości ze strony klientów. Jednym z takich sposobów jest wykorzystanie przedmiotów powiązanych z oferowanymi produktami tak, by jasno powiązać je z marką. Opakowania odgrywają tutaj kluczową rolę – w końcu niezależnie od tego, co kupujemy, zawsze musimy ów towar jakoś przenieść. Ozdobienie reklamówki, pudełka czy taśmy z pomocą logo może więc stanowić początek długofalowej relacji – pod warunkiem, że to działanie zostało wykonane z pomysłem i dokładnością, która wyróżni firmę z tłumu wielu różnych przedsiębiorców. Tylko jak to osiągnąć?

1.     Wznieś się na wyższy poziom pakowania

Pudełka nieustannie przynoszone przez kurierów zdominowały naszą rzeczywistość – i niejedno pomieszczenie w mieszkaniu. Tego typu opakowania mają szczególnie duże znaczenie w sklepach internetowych. W ich przypadku pudełko jest pierwszą rzeczą powiązaną z firmą, jaką widzi klient. Jak powszechnie wiadomo, to właśnie to pierwsze wrażenie może być kluczowe dla dalszej relacji – i dotyczy to także opakowań.

Podczas pakowania paczek warto zatem zadbać nie tylko o zabezpieczenie samego produktu na czas transportu, ale także o jego estetykę. Tą można z kolei połączyć z wizerunkiem firmy, który może być eksponowany na pudełku przez stosowny nadruk. Sprawi to, że dana przesyłka wyróżni się już na sortowni, a klient na długo przed jej otwarciem będzie wiedział, co czeka na niego w środku.

Drobnym, ale równie istotnym akcentem wykorzystywanym przy pakowaniu może być taśma z nadrukiem. Ta, podobnie jak logo umieszczone na pudełku, wzmacnia rozpoznawalnośc danego przedsiębiorstwa.

2.     Elegancja w dobrym guście

Wielu klientów uwielbia folię bąbelkową – a co, jeśli okazja na nią nie pozwala? Produkty ekskluzywne, takie jak wina, wyszukana ceramika czy biżuteria wymagają nieco bardziej wyrafinowanych opakowań. W takim przypadku dobrze jest zwrócić się w kierunku papierów pakowych z logo. Pozwalają one na wyścielenie pudełka lub owinięcie butelki, która dzięki temu będzie się elegancko prezentować.

Na papierze pakowym można umieścić nie tylko logo firmy – choć to z pewością zwiększy jej rozpoznawalność. W przypadku bardziej prestiżowych produktów warto rozważyć także wykorzystanie subtelnych wzorów pasujących do oferowanych produktów. Te w połączeniu z grawerowanym pudełkiem czy rustykalną skrzynką mogą pomóc w kreowaniu wizerunku marki jako prestiżowej, pożądanej i niezwykle estetycznej. Papier pakowy jest doskonałą propozycją także dla marek, które raczej nie utożsamiają się z ekskluzywnością – to także idealna propozycja dla sklepów internetowych czy marketów specjalizujących się w ceramice, naczyniach czy kwiatach.

3.     Rozpoznawalność przede wszystkim

Firmy, którym zależy na rozpoznawalności, chętnie pokażą swoje logo w rękach każdego zadowolonego klienta. Taką możliwość dają nam torby – plastikowe, papierowe, a nawet z materiału. Dzięki nim każdy przechodzień, współpasażer czy znajomy naszego odbiorcy będzie mógł połączyć opakowanie z jego zawartością.

Samo umieszczenie logo na reklamówce to jednak za mało, by przyciągnąć uwagę klientów. Wiele firm, w tym również te największe, decyduje się na wykorzystanie innych elementów do osiągnięcia tego właśnie celu. Bardzo popularnym rozwiązaniem są choćby dowcipne, przewrotne hasła, które skupiają uwagę klientów na dłuższą chwilę. Ogromna ilość znanych marek zwraca się również w kierunku kreskówkowych postaci, krzykliwych obrazów czy komiksów. Każdy z takich nadruków może zostać opatrzony logo danej firmy, co umożliwia nie tylko jej rozpoznanie, ale także przekazanie klientom konkretnych wartości reprezentowanych przez dany biznes.

4.     Opakowania na żywność nie tylko dla gastronomii

Przerwa na kawę jest elementem codziennej rutyny dla niemal każdego z nas. Dlaczego by nie wykorzystać jej na promowanie swojej firmy? Pomogą w tym papierowe kubki i woreczki z nadrukiem, które świetnie sprawdzą się nie tylko w piekarniach i sklepach z żywnością – choć dla tych też z pewnością będą stanowić istotny element wizerunku!

Papierowe kubki z logo firmy z pewnością przydadzą się w każdym biurze czy poczekalni. Ustawione przy dystrybutorze wody czy automacie z kawą dadzą klientom poczucie profesjonalizmu i odpowiedniej obsługi. W przypadku papierowych kubków można również zdecydować się na ozdobienie ich astrakcyjną grafiką, pasującym do firmy motto czy nawet kolorowanką, która choć na chwilę zajmie najmłodszych klientów. Z kolei woreczki i torebki z nadrukiem świetnie uzupełnią każdy, nawet najdrobniejszy prezent dołączony do produktu czy zamówienia. Zapakowanie w nie firmowych gadżetów, słodyczy czy bonów rabatowych pozwoli stworzyć pozytywne powiązanie między firmą a klientem. To także miły gest, który z pewnością przełoży się na długoterminową relację.

5.     Bądź eko – postaw na wizerunek!

Wybierając opakowania dla swojego biznesu warto wziąć pod uwagę nie tylko jego branżę, ale także wartości, jakie ma sobą reprezentować. Te mają szczególnie duże znaczenie, gdy firma decyduje się na budowanie długotrwałych relacji z klientem. Dzisiaj jednym z najważniejszych elementów tej części wizerunku jest ekologia, którą warto wkomponować w codzienną działalność swojego przedsiębiorstwa.

W tym również mogą nam pomóc opakowania ozdobione logo danej firmy.  Najczęściej stawiamy tutaj na papierowe torby z subtelnym nadrukiem. Są one nie tylko bezpieczniejsze dla natury, ale także prezentują się znacznie bardziej efektownie, co sprzyja kreowaniu przyjaznego wizerunku marki. Takie dostosowane do firmy nadruki mogą zawierać nie tylko logo, ale także krótkie motto czy napis bezpośrednio nawiązujący do dbania o planetę. Alternatywą dla papierowych toreb są także pudełka – te z pewnością sprawdzą się w sklepach internetowych czy przy pakowaniu towarów na prezent.