fbpx

Akcja segregacja. Dlaczego warto przejść na papierowe opakowania?

Plastik zalewa już nie tylko nasze kosze na śmieci, ale także liczne środowiska naturalne będące domem dla dziesiątek zwierząt. Mimo to wiele firm nie przekonało się jeszcze do jego następcy, jakim są papierowe opakowania. Dlaczego warto przejść na ekologiczne pakowanie nie tylko w domu, ale także w biurze, w sklepie czy w zakładzie produkcyjnym?

Po pierwsze: niskie koszty przechowywania

Przestrzeń magazynowa nie jest z gumy, szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z małymi firmami dysponującymi ograniczoną przestrzenią. W takim przypadku liczy się każdy centymetr wolnej podłogi – lepiej, żeby nie zajmowały go duże, plastikowe opakowania. Te niezbyt dobrze sprawdzają się wtedy, gdy nie są używane. Zajmują one bardzo dużo miejsca, gdyż nie można ich złożyć, a zmieszczenie ich pod ladą czy za szafką z towarami jest najzwyczajniej w świecie niemożliwe.

Ekologiczne opakowania dla firm nie przysporzą Twojemu biznesowi takich problemów. Kartonowe pudełka da się złożyć niezależnie od rozmiaru, dzięki czemu zmieszczą się wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz: pod ladą, za szafą czy w wolnej przestrzeni między magazynowymi półkami. Dotyczy to również ekologicznych pudełek na żywność, które mogą pozostawać złożone, gdy nie są potrzebne, a w momencie pojawienia się klienta ich złożenie potrwa zaledwie kilka sekund.

Po drugie: papierowe opakowania dla firm to lepszy wizerunek

Ekologia to już coś więcej niż tylko odpowiedzialność za naszą planetę. Dla wielu firm taka postawa to również element wizerunku marki, która dzięki określonym wartościom może lepiej się prezentować w oczach potencjalnych klientów. Ekologia w wizerunku nie musi jednak oznaczać wyłącznie nieszkodliwych dla środowiska metod produkcji. Przejawia się ona także w opakowaniach ekologicznych, którymi bez problemu możemy zastąpić poniewierające się wszędzie „foliówki”.

Co więcej, papierowe opakowania nie tylko są bezpieczne dla środowiska. Prezentują się one znacznie lepiej, a dodatkowo mogą być personalizowane na dziesiątki różnych sposobów dostosowanych do potrzeb poszczególnych przedsiębiorstw. Logo, motto, świąteczne napisy, komiksy czy cytaty – to wszystko może zostać nadrukowane na ekologicznych opakowaniach, które przydadzą się także w Twoim biznesie.

Po trzecie: łatwy transport

Transport jest kosztownym elementem prowadzenia działalności, niezależnie od tego, czy przewozimy duże towary, czy drobne przedmioty. Przewóz plastikowych opakowań może być jednak znacznie utrudniony – plastikowe pudła czy rolki folii zajmują dużą przestrzeń, a przy tym mogą przytłaczać nas swoją wagą.

Papierowe opakowania w znaczącym stopniu ograniczają takie problemy. Mogą one być przewożone w złożonej wersji, co pozwala na ich maksymalne spłaszczenie na czas transportu. To z kolei przekłada się na większą ilość pudełek i toreb ekologicznych, które mogą się znaleźć w jednej partii opakowań. Są one dzięki temu znacznie tańsze!

Po czwarte: niezliczone możliwości ponownego wykorzystania

Plastikowe reklamówki najczęściej lądują w koszu na śmieci na krótko po ich wykorzystaniu – w większości domów i tak znajdziemy ich stanowczo za wiele. Papierowe opakowania dla firm nie muszą jednak kończyć swojego życia właśnie w ten sposób. Mogą one być wielokrotnie wykorzystywane przy kolejnych wysyłkach (w przypadku pudełek) czy zakupach (w przypadku papierowych toreb).

Kartony i inne papierowe opakowania mogą także być wykorzystywane w dziedzinach życia niezwiązanych z ich pierwotnym przeznaczeniem. Świetnie sprawdzą się one jako zabezpieczenie przy drobnych remontach, pojemnik wielokrotnego użytku czy… zabawka dla dzieci – w końcu każdy karton przy odpowiedniej ilości kredek może stać się pałacem godnym każdego małego księcia i księżniczki!

Po piąte: opakowania do recyklingu dbają o planetę

Ostatnim, choć zdecydowanie najważniejszym powodem, dla którego warto wybrać papierowe opakowania dla firm, jest oczywiście środowisko naturalne. Plastik, również w formie reklamówek czy folii, stał się jego prawdziwą zmorą. Popularne „foliówki” widzimy już nie tylko w koszach czy przy drogach, ale także na plażach, w górach czy w morskiej wodzie.

Papierowe opakowania dla firm nie będą poniewierać się latami przy szlakach, niszcząc bezcenne widoki. Średni czas rozkładu papierowych produktów to zaledwie sześć miesięcy, po których z każdego zagubionego kartonu nie zostanie nawet ślad. Doskonale widać tu różnicę między syntetycznymi tworzywami, które mogą szpecić krajobraz od 100 do nawet 1000 lat. Nawet najcieńsza foliowa reklamówka będzie stwarzać zagrożenie dla zwierząt przez 400 lat. Warto więc pomyśleć nie tylko o swojej firmie, ale także o jej otoczeniu i zdecydować się na ekologiczne opakowania dla biznesów.